Roliga timmen

Resan är i full gång och vi närmar oss Övik. Resan inleddes med en typisk tjejfilm, ”Dumpa honom!” Något som Marcus predikat om sedan länge. Citat: ”Alla killar är otrogna, det är lika bra att dumpa dem direkt” Filmen var han däremot inte lika förtjust i. När vi var framme i Skellefteå var filmen slut och det var dags för ”middag”. Med Börje och Mackans framförhållning är det endast Max som har öppet (efter noggrant Googlande efter restauranger i Skellefteå). Alla försökte givetvis hitta det nyttigaste alternativet (även Marcus och Börje..)

Efter det fortsatte resan ner mot Övik och vi kände vi att det var läge att kalla tränarna till ”kontoret” nere i bussen, för att grilla dem i en öppenhjärtad intervju.

 

Beskriv dig själv med tre ord:
Mackis:
Noggrann, lojal, detaljerad
Börje: Tjurig, noggrann, slarvig..


Beskriv laget med tre ord:
Mackis: Kunniga, lyhörda, målinriktade

Börje: Ambitiösa, roligt gäng, vinnarskallar.

 

Ni har varit med om mycket i era dagar med damlaget, tex två tampongincidenter.
Är det något annat slående ni minns?

Mackis och Börje är överens om att det inte bör nämnas offentligt med hänsyn till ev läsare.

 

Vem vinner kvällens plumpturnering och vem plumpar?
Mackis: Jag är en självskriven vinnare, Carro är inte på topp.

Börje: Jag måste hålla på Mackan, vem som förlorar? Jag är rädd för att det är Mackan. Men jag måste ju hålla på honom.

 

Vad tyckte ni om kvällens filmval? (Dumpa honom!)

Mackis: Totalt värdelös.
Börje: Jag såg den faktiskt inte.. (eller hur)


Och med tanke på ditt uttalande om att alla killar är otrogna (Mackis), är det av egen erfarenhet?
Mackis: Jag har två barn och jag har aldrig haft en kille. (?)

 

Har ni någon drömfilm att se på bussresorna?
Mackis: Förintelsen
Börje: 2 1/2 men, The movie. (Ja, det var ju drömfilm..)

Max
innan match, är det eran nya filosofi? (Och om Marcus kvinna läser detta så åt han en sallad)
Mackis:
Engångsföreteelse.

Börje: Det är bara för att hålla matchvikten..

 

En sista, viktig fråga: Vad tror ni om matchen? (det är ju faktiskt därför vi är här)
Mackis: 3 poäng är ett måste, sen hoppas jag även på bra spel.
Börje: 3 poäng och många mål framåt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Go´morron!

Lycka till idagens match.

2011-08-20 @ 09:19:07
Postat av: EMWA

Kör hårt ladies:)

2011-08-20 @ 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0