Någon som vill prova?

Korv istället för burgare på matcherna?
Vi bjuder den som klarar harakiri korven!!
PS. Stark mat förbränner mycket!
/Ameli

Sofia Almryd Andersson

Det är nu dags att presentera vår nya målvakt Sofia som hunnit träna med laget i ungefär en månad och även kännt på att spela match. Sofia kommer från Skåne men har ifjol spelat med AIK i division 1. Innan dess har hon även representerat Tyresö. Noterbart är även att moderklubben är samma som en av Sveriges största forwards genom tiderna Henrik Larsson, nämligen Högaborgs BK. Här nedan har Sofia svarat på lite frågor så vi får lära känne henne lite bättre.

Nummer: 25
Namn: Sofia Almryd Andersson
Smeknamn: Fia, Sålle, Soffan tydligen?
Position: Målvakt
Ålder: 22
Modersklubb: Högaborgs BK
Höger eller vänsterfot: Höger!
Styrka: Närspel
Svaghet: Luftspelet
Kännetecken på plan: Står ofta på tå, enda skåningen på plan


En månad avverkad i norrbotten, hur känns det så här långt?
Har redan fått nog av snön! men annars känns det bra, över förväntan faktiskt.

Första matcherna i assitröjan den gångna helgen hur kändes det?
Det känns att man inte har spelat match på ett bra tag så jag kan väl inte säga att jag är nöjd men det är skönt att va igång så vi kan börja jobba med samspelet mellan mig och backlinjen.


Vad har du personligen för mål med säsongen?
Jag vill sprida lugn och trygghet från min plats där bak.

Du är enda spelaren i truppen med rutin från spel i division 1. Vad tror du om lagets chanser i norrettan i år?
Med lite tålamod i vårt spel så tror jag att vi kommer kunna hamna någonstans i mitten. Vi har många snabba spelare och det ställer alltid till problem för motståndarna.



Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Fick för något år sedan reda på att jag har en gammal fraktur i ena foten som jag tror kommer från en liten spark i stolpen efter någon prestation som jag inte var så nöjd med, har ingen aning om när. Ingen smärta här inte!
Jag blir imponerad av: Folk som kan mycket
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Resa och köpa hus utomlands
En person jag vill träffa är: Robert Pattinsson
Och under en dag skulle vi: Ligga och steka på stranden tror jag!
En sak jag inte klarar mig utan: Familj och vänner
Jag älskar: Solen och mat
Jag ogillar: Att vänta
Innan match måste jag: Gå ner till min ena stolpe och klappa lite
Mitt bästa fotbollsminne: Vinsten i söderettan med Stattena 2008.







Till José och hennes tår!!




José känner du igen dig?
 
/Ameli

Till Coach Marcus!!




Nu skall det visas mer komedi här på bloggen för alla torrbollar där ute, så håll utkik!
/Ameli



Stort Grattis!

Frida Björck 18 år, som du har väntat. Grattis hoppas du får en fantastiskt dag!


Även Johanna Andy Skipper Andersson fyller år idag. Grattis på 20 års dagen.
Nu förväntar vi oss mycket fika. Kom ihåg att det står med på böteslistan :)

Cup

I helgen är det då dags för cup i Arcushallen. Vi sparkar igång på lördagen med två matcher och förhoppningsvis även två på söndag.

Lördag 18/2
14.15 Assi - Mariehem
18.45 Assi - Alvik
Söndag 19/2
16.10 Assi - Piteå F17
Förhoppningsvis spelar vi även final 18.40.
Kom dit och kolla.

RSS 2.0