Säsongens sista match?

Imorgon är det äntligen dags att få ett avgörande på serien som har utvecklat sig till en riktig rysare. Vi leder just nu tack vare fler gjorda mål och vill stanna kvar högst upp även efter morgondagens match. Det krävs mycket av oss men vi är redo att ta oss an uppgiften och göra en bra match och förhoppningsvis förlänga säsongen ytterligare.

Vi hoppas på stort stöd imorgon. 14.00 på Billerud Arena.


Spelarpresentation: Amanda Bjöörn-Norén

I säsongens sista spelarpresentation är det mittfältaren Amanda Bjöörn-Norén som svarat på frågor. Amanda är en spelare som har en bra blick för spelet och är en duktig huvudspelare men hennes absoluta styrka hittar vi i högerfoten och hennes skott. Just nu är Amanda tyvärr skadad men vi hoppas att hon snart är tillbaks på planen.

Fakta

Nummer: 17
Namn: Amanda Bjöörn-Norén
Smeknamn: inget speciellt
Position: mittfält
Ålder: 17
Modersklubb: Assi if
Antal säsonger i A-laget: andra
Höger eller vänsterfot: höger
Styrka: skotten kanske..
Svaghet: högerknät
Kännetecken på plan: vantar

Så Amanda snart drar serien igång igen, vad tror du om höstomgången?
Det har ju gått bra hittills och om alla bara håller sig hela och friska så kommer nog allt gå bra..

Vad tycker du om lagets insats så här långt?
Det har gått bättre än vad jag tippade innan säsongen, där i början var ju spelet sådär men sen blev det ju bättre och bättre och nu i höst har det ju gått riktigt bra! 

Har du några personliga mål med säsongen?
Bara att få spela så fort som möjligt igen..

Du är ju även väldigt duktig på bandy, är det någon av sporterna som känns roligare än den andra?
Nog är fotboll roligare alltid, fast det är kul att spela bandy på vintern också så kommer nog försöka hinna med båda så mycket som det går, men om jag skulle vara tvungen att sluta med nått skulle det bli bandy.

Vi har ju fått skåda dina talanger i sten, sax, påse på träningarna och vi är alla imponerade. Har du några tips att ge oss? Sitter hemligheten i att gömma sitt val i fickan?
Nja, lägger oftast ner handen så att jag får en sekund att tänka ut vad jag ska ta, det kan nog vara en fördel tror jag, men ger inga tips dom håller jag för mig själv. 

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: har ett födelsemärke mellan tårna
Jag blir imponerad av: duktiga idrottare
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: resa, handla
En person jag vill träffa är: Zlatan
Och under en dag skulle vi: klacka
En sak jag inte klarar mig utan är: toy, halstabletter
Jag älskar: godis
Jag ogillar: hajar
Innan match måste jag: vila, helst vara ledig hela dagen
Mitt bästa fotbollsminne är: Gothia cup!
Årets genombrott i laget är: Mark!

Assi - Lira 7-1

Lördagens match var inte någon höjdare från vår sida trots att vi vinner med 7-1. Vi fick inte igång det spel vi brukar ha utan spelet blev lite rakare. Vi får se det som en styrka att vi vinner så stort utan att vara nöjda med spelet.

Viktoria Kenning startade målskyttet redan i andra minuten då hon lät högern tala igen. Sedan dröjde det till 29:e minuten innan Lina Henriksson styrde in 2-0. Tredje målet kommer på straff, slagen av Johanna Lindbäck.

I andra halvlek rullar det in fyra till varav Carro Karlsson gör tre och Viktoria Kenning gör sitt andra för dagen. Vi vann avslutet med 17-3 och hade kunnat göra något ytterligare mål på de fina chanserna som skapades.

Till helgen åker vi till Piteå för att möta Infjärden i näst sista omgången.



Assi - Lira

Idag får vi besök av svårspelade Lira på Billerud Arena. I matchen i våras startade de matchen med mycket hög press vilket överraskade oss. Till dagens match är vi väl förberedda på det och laddade för att ta hem tre nya poäng.

Vi tog ett snack med kämpen på mittfältet Frida Björck för att kolla läget inför matchen

Seger mot notviken förra helgen, hur kändes det?

Det var en underbar seger! Personligen tycker jag att vi haft problem mot dom, men nu löste vi det på ett suveränt sett, ända från backlinjen till carro där längst fram :) 

Lira på lördag, hur är känslan inför det?

Den är som inför varje match, alltid lika taggad!

Hur har veckans träningar sett ut?

Vi har haft bra tempo och det har sett allmänt bra ut. Speciellt avsluten har sett riktigt bra ut för alla :)

Hur känns det för egen del?

Bra, men jag försöker att inte tänka så mycket på hur det går för då är det lätt att de låser sig för mig och det vill jag verkligen inte att det ska göra nu i slutet av serien.

När får vi det efterlängtade målet från dirigenten Björck?

Ja, det var ett tag sen nu... men vi kan väl ta det till helgen? ;)

Övriga kommentarer?

Nu laddar och taggar vi tjejer inför lördagens match! det finns bara en sak som gäller, 3poäng!!!

Billerud Arena 16.00


Bilder

Håkan har ju hela säsongen fotat under våra matcher och då lyckats fånga ganska många lustiga bilder. Jag har plockat ut några av dessa. Det är några personer som återkommer ofta på bilderna och den som bjuder på mest lustigheter är vår stora spexare Emma Schäufele.
Vi har även några i laget som styr med tungan
Frida dirigerar med händerna men vart ska hon spela egentligen?
Akta er för Erica :)
Mitt i allt får fotografen själv kramp :P
Johannas filmningsförsök
Karate-våfflan
Det finns många fler bilder så gå in och kolla, det finns en länk till höger.

Notviken - Assi IF 0-5 (0-2)

Söndagens match var som tidigare nämnt en väldigt viktig match för våran del och det märktes. Redan under uppvärmningen såg det otroligt taggat ut. Alla var fokuserade på sin uppgift och insåg betydelsen av att verkligen gå in och göra sitt jobb.

Matchens första minuterna var händelserika, åt båda hållen. Först en långboll mot Carro K som sprang ifrån Notas backlinje och kom fri mot deras målvakt men dessvärre inget mål. Carro var som alltid ett ständigt hot mot Notas försvar trots att hon inte satte någon balja, men eftersom hon var mycket hårt uppvaktad så skapade hon ytor åt andra och var inblandad i många farliga situationer.
I nästa moment i matchen får Notas ett ribbskott, men returen tar vi hand om. Men efter de första svajiga minuterna tar vi över mer och mer. Vi var mer på tårna än vad Notas var och under matchen äter vi upp Notas med en effektiv press som gör att de inte får tid att slå sina långbollar över vår backlinje. På den offensiva fronten varierar vi vårt spel på ett bra sätt och hade bra rörelse som gjorde att det oftast fanns någon att passa till. Och då är det inte konstigt att det börjar rulla in mål. 



Och genom denna seger så ligger vi nu 1:a i serien och har allt i egna händer. Vi har redan ställt in siktet på lördagens match, kom och stötta oss hemma, 16:00 på Billerud Arena. 






Assi - Notviken

På söndag är det dagen D för två av lagen i vår serie, nämligen Notviken och så oss, Assi IF. Poängen är lika viktig för oss som för dom, vi behöver poängen för att behålla den delade första platsen och Notas behöver poängen för att hänga på toppen.

Vi åker till Tunavallen för att möta ett som alltid svårspelat Notviken. Notviken som behöver vinna för att hänga på i toppen därmed lär de vara väldigt taggade men vi vet dock vad som väntar och är väl förberedda. Vi är väldigt revanschersugna också sedan förlusten på hemmaplan i våras, så räkna med ett taggat grönvitt-lag.
Det har varit bra fokus och tempo på träningarn i veckan och man märker att alla är taggade inför matchen. Till och med under vår sedevanliga gris är alla på tå och jobbar hårt på bollarna.

Matchen är söndagen den 5/9, kl 14.00 på Tunavallen. Det är nu ni skall kliva fram, supportrar. Vi behöver allt stöd vi kan få för att ta 3 viktiga poäng!




RSS 2.0