Vem i vårt lag agerar fisk nästa match???


Spelarpresentation: Elin Rutberg

Elin Rutberg är en av de yngsta spelarna i laget men har kommit in och tagit platsen som förstakeeper än så länge. Hennes styrka hittar vi i närspelet där hon använder sin storlek på ett bra sätt. Utanför plan har vi lärt känna Rutan som en aning virrig.

 

Fakta
Nummer: 30
Namn: Elin Rutberg
Smeknamn: Rutan
Position: Målvakt
Ålder: 16 år
Modersklubb: Assi If
Antal säsonger i A-laget: första från start
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: En vinnarskalle och inte rädd för bollar.
Svaghet: Tjurig
Kännetecken på plan: har långärmat och hanskar fast det är varmt.

Vad har du för mål inför säsongen?
Att utvecklas mycket och kämpa så att laget ska gå så bra som möjligt. 

Hur känns det med den hårda konkurrensen på målvaktsidan?
Jag kämpar på träningarna så gott jag kan sedan är det upp till tränarna vad de tycker. 

Hur tror du det kommer gå för laget?
Vi har ett starkt lag i år så jag tror det kommer gå bra. 

Rutan hur var det nu med handbollsshortsen, varför är dom så korta?
Ingen kommentar… hahaha J

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: jag kan äta köttfärssås och makaroner men inte köttfärssås och spagetti! Smakar HELT olika.
Jag blir imponerad av: de som tar sig an och har ro att läsa böcker!
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Köpa en hemsamarit som städar mitt rum och resa jorden runt! 
En person jag vill träffa är: Björn Borg
Och under en dag skulle vi: Designa trosor ;D
En sak jag inte klarar mig utan är: Toaletter
Jag älskar: min familj, vänner, fika och mat
Jag ogillar: köttfärssås och spagetti
Innan match måste jag: spraya håret
Mitt bästa fotbollsminne är: Gothia cup och SM-resan. 
Årets genombrott i laget är: Amanda Bjöörn Norén

 


Spelarpresentation: Josefine Hansson

Efter ett litet uppehåll kommer nu äntligen en spelarepresentation. Denna gång är det vår högerytter Josfine Hansson som svarat på frågor. Josse är en snabb spelare som ständigt skapar oro på högerkanten. Hon vaskar fram många farliga målchanser med sin snabbhet och fler lär det bli nu när hon lärt sig att skära in.

Fakta
Ålder: 18
Namn: Josefine Hansson
Smeknamn: José, Josse
Position: Höger yttermittfält
Ålder: 21
Modersklubb: Assi IF
Antal säsonger i a-laget: Inne på 6:e
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Hyfsat snabb
Svaghet: Vänsterfoten och huvudspelet
Kännetecken på plan: Är den som springer längs högerkanten som försöker undvika att nicka bollen:)


Josse, halva säsongen avklarad. Hur tycker du att spelet sett ut de matcherna som vi spelat hittils?

Tycker det har sett helt okej ut. De gånger vi får igång spelet som vi kan är det inte många lag som hänger med. Dock har vi ändå haft några mindre bra matcher under våren där vi inte riktigt kommit upp till normal nivå, men på det stora hela får vi vara nöjda med starten på serien. Vi ligger bra med i toppen så det ser bra ut inför höstomgångarna.

När serien räknas till hösten,hur tror du det har gått för oss?

Placeringen är svårt att sia om, men vi är som sagt bra med i tabellen. Vi har många hemmamatcher och inga långa bortaresor kvar så det är en fördel. Klarar vi oss från skador och sjukdomar och kan hålla i vårt egna spel så kan det räcka en bra bit.

För dig personligen? Har du några mål?

Har väl inte direkt satt upp några konkreta mål sådär, men visst skulle det vara kul om man får stänka in några fler mål innan serien är slut. Helst då på en inbrytning så kanske Mackis blir nöjd nångång:)

Slutligen, det ryktas om att du börjat skära in mer nu, hur många mål kommer vi få se från din kant denna säsong egentligen? ;D

Hur många mål det blir kan bara framtiden utvisa men det är något jag jobbar på. Mackis och Börje har ju hjärntvättat mig med budskapet att skära in mer så man måste väl försöka göra det ännu mer. Dock kan jag då säga att jag föredrar att lägga en assist snett bakåt som nån i laget stänker in:)


Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Är en historia nörd sen många år tillbaka.
Jag blir imponerad av: Människor med mycket kunskap.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Spendera som tusan på allt jag vill ha, men även dela med till nära och kära:)
En person jag vill träffa är: David Villa
Och under en dag skulle vi: Träna och snacka avslut.
En sak jag inte klarar mig utan är: Bärbara datorn.
Jag älskar: Turkost vatten och vita stränder, plankstek, choklad
Jag ogillar:
Korv stroganoff, avskyr verkligen det.
Innan match måste jag: tejpa benskydden, vänster först.
Mitt bästa fotbollsminne är: Blir nog Gothia cup med 89 laget.
Årets genombrott i laget är: Elin "Rutan" Rutberg


Sommaruppehåll

Bristen på inlägg här beror på att vi laddar batterierna inför hösten nu i en vecka till. När träningarna drar igång igen kommer vi att göra klart spelarepresentationerna, såklart kollar vi läget i laget och eventuellt dyker det upp någon gästbloggare så håll ut.

/Benny och Lina

Alvik - Assi 1-3

Vi avslutar våromgången på bästa sätt genom att vinna med 3-1 och nu haka på i toppen inför hösten. Matchen präglades av kamp där det inte var något skönspel men där vi var mer effektiva i avlsuten. Enligt mackans uträkningar 11-3 i avslut till vår fördel.

Första målet i matchen kommer efter en hörna som Kix slår och som styrs in i mål av alviksspelare, detta i minut 29. I minut 35 ökar vi på till 0-2 efter mål av Carro Karlsson. Vi var det bättre laget i första halvlek och skapade fler farliga chanser.

I andra halvlek utnyttjar Amanda Norén en försvarsmiss och skjuter in 0-3 till oss. I detta läge känns segern kassaskåpssäker. Men mot slutet börjar Alvik pressa på mer och mer och får till slut in en reducering och fastställa slutresultatet 1-3.

En skön seger och en bra avslutning på vårens matcher. Nu är det vila och tid att ladda upp batterierna som gäller.


RSS 2.0