Spelarpresentation: Mia Knuutila

Idag är det dags för en presentation av en av dom yngsta spelarna nämlingen Mia Knuutila. Mia är en liten och tjurig spelare som alltid gör sitt yttersta i varje situtation. Hon går in i sin andra säsong i a-laget och har utvecklats mycket sedan starten. Hennes absoluta styrka är snabbheten och viljan.

Fakta

Nummer: 22
Namn: Mia Knuutila
Smeknamn: Petter
Position: yttermitt
Ålder: 15
Modersklubb: Assi if
Antal säsonger i a-laget: 2
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Snabb
Svaghet: Vänsterfoten
Kännetecken på plan: jag vet faktiskt inte. jag brukar inte göra något märkvärdigt.

En ny säsong har äntligen dragit igång, hur tror du det kommer gå i sommar?
Efter seriepremiären mot Åkullsjön(som vi vann) tror jag att det kommer bli en bra säsong, bara vi orkar hela säsongen och inte ger bort några enkla vinster så ska det nog gå bra.

Har du några egna mål inför säsongen?
Att utvecklas så mycket som möjligt och försöka få mer speltid.

Infjärden gästar oss i första hemmamatchen för i år vad tror du om den matchen?
Det ska bli väldigt kul. Men infjärden är säkert lika matchsugna som oss, så det gäller att ge järnet och rulla boll som vi kan. Vi utgår ju från att vinna varenda match

Du dubbelidrottar ju, om du var tvungen att välja mellan fotboll och handboll vilket väljer du?
Jag skulle absolut välja fotboll :)

Vi har ju fått uppleva dina talanger i geografi, har du bara ritat gubbar i kartboken på geografilektionerna?
Jag vet inte vart ni har fått för er att jag är dålig på geografi bara för att jag inte visste om man körde förbi luleå, ni skulle bara veta hur bra jag är på geografi..

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Jag kollar alltid i garderoben innan jag går och sover och sover alltid med tv:n på
Jag blir imponerad av: Äkta människor.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: köpa massor av skor och kläder och resa
En person jag vill träffa är: Channing Tatum
Och under en dag skulle vi: Prata
En sak jag inte klarar mig utan är: Mat
Jag älskar: Fotboll
Jag ogillar: Kallt väder
Innan match måste jag: hmm.. äta och dricka vatten tror jag
Mitt bästa fotbollsminne är: Gothia och Psg
Årets genombrott i laget är: Maria L eller Amanda



Petter lirar boll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0