Spelarpresentation: Maria Lundbäck

Idag presenterar vi måltjuven och forwarden  Maria Lundbäck som är en lurig spelare med känsla för målet. Hon har en förmåga att alltid stå på rätt plats och få en tå på bollen när du minst anar det.

Nummer: 23
Namn: Maria Lundbäck
Smeknamn: Mark, Marris och Sparris
Position: Forward
Ålder: 17
Modersklubb: Nyborgs SK
Antal säsonger i A-laget: 2
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Klacken ;)
Svaghet: Närkamper
Kännetecken på plan: -

Maria, tre matcher avklarade hur tycker du det gått för dig?
Jag tycker det har gått ganksa bra. Är faktiskt nöjd med min insats.

Vad har du för mål inför denna säsong?
Att komma med i start 11:an :) Och att utvecklas mycket.

Hur tror du det kommer gå för laget?
Bra! Vi kommer nog vara med och slåss i toppen av tabellen.

Av de som hittills har intervjuats är det många som tror att du kommer bli årets genombrott, vad har du för kommentar till det?
Roligt, men vi får se hur det blir med den saken ;)

Vi har tidigare lagt märke till en facebook sida tillägnad dig som heter ”Alla vi som tycker Mark (Maria Lundbäck) ska klippa page!” Vi måste ju få höra historien bakom detta och om du någonsin kommer att klippa dig?
Det är något som mina vänner har fått för sig att jag ska göra. Vi får se i framtiden, men just nu blir det ingen page.

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Måste borsta tänderna innan träning och match!
Jag blir imponerad av: Målmedvetna människor
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Köpa allt som kommer i tankarna.
En person jag vill träffa är: Zlatan
Och under en dag skulle vi: Fika och spela fotboll :)
En sak jag inte klarar mig utan är: Mat!
Jag älskar: Fika
Jag ogillar: Att gymma!
Innan match måste jag: Tejpa benskydden!
Mitt bästa fotbollsminne är: PSG guldet!
Årets genombrott i laget är: Amanda Bjöörn Norén



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0