Spelarpresentation: Lina Henriksson

Till vår första spelarpresentation så haffade jag min CO-worker här på Assibloggens redaktion, Lina Henriksson. En rutinerad spelare som alltid ger 100% och en stark pådrivare på och utanför planen. Lina är mycket spelskicklig och tar för sig på mittfältet och kliver sällan av planen med en dålig match i bagaget. Tar mycket stryck men delar ut lika mycket själv,  kort och gott en viktig pjäs i vårt lagbygge. Därför kändes det som ett givet val att presentera henne först.



Fakta:

Nummer: 19
Namn: Lina Henriksson
Smeknamn: Liny
Position: Innermittfältare
Ålder: 21
Modersklubb: Nyborgs SK
Antalsäsonger i a-laget: 7
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Passningsspel
Svaghet: Vänsterfoten och huvdspelet
Kännetecken på plan: Tvåfotsdribblingen och armarna



Så, Lina, ännu en fotbollsäsong börjar nu på lördag, hur går dina tankar inför den kommande seriepremiären?

Vi möter Åkullsjön än en gång i seriepremiären så det har ju blivit en liten tradtition. Spelet har sett bättre och bättre ut för varje match så det känns bra inför lördagens match, bara vi håller premiärnerverna i styr så ska det nog gå bra


Hur har vinterträningen sett ut för din del? Skador?
Vinterträningarna iår har precis som alla andra år varit stenhårda under Igolovs (reds.anm Ingvar Gälman) regim så jagi är väl förberedd för kommande matcher. Inga skador av värde att rapportera iallafall!


Ser du någon skillnad på laget från förra säsongen till den här säsongen?
Inte spelarmässigt men alla har blivit ett år äldre och de yngre spelarna har vuxit in i div 2 kostymen och förhoppningsvis kommer vi att hålla en jämnare nivå hela säsongen.


Hur tror du att säsongen kommer gå för din del?

Jag hoppas jag får vara skadefri och förhoppningsvis kommer jag sätta dit fler baljor än förra säsongen.


Och för laget?
Vi siktar på att vinna varje match, och man behöver inte vara någon kärnfysiker för att förså vad det innebär.



Till alla spelare kommer jag ställa en personligare fråga eller dylikt som  exempelvis kan bottna i en händelse som skett inom lagets stängda dörrar men till dig har jag inte kommit på någon. Beror det på att du är den som uppmärksammar alla felsteg/flosklar eller beror det helt enkelt på att det inte finns något att anmärka på dig, du är helt enkelt fulländad?

Jag måste ju vara fulländad då. Nä men i maskopi med Benny (Emma Vallgren, reds.amn) är det nog jag som kommer ihåg alla andras snedsteg och påminner dom om det oxå. Det leder nog till att fokus inte ligger på mina små missar. (finns dock inte många att lägga märke till)






Övrig kuriosa:

Detta vet ni inte om mig: Har grönt kort i golf

Jag blir imponerad av: Målmedvetna människor

Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Dela med mig och resa

En person jag vill träffa är:
Fabregas

Och under en dag skulle vi: Äta glass

En sak jag inte klarar mig utan är: MAT!! Och träning.

Jag älskar: Att vinna

Jag ogillar: Fötter

Innan match måste jag: Knyta skorna

Mitt bästa fotbollsminne är: Carro Karlssons incident med hörnflaggan i Övik

Årets genombrott i laget är: Der Bomber (#21, Nikita Lindvall) eller Amanda Bjöörn Noren





 

Lina in action

 

 

 

Jag tackar Lina för de bra men något klyschiga svaren på mina amatörmässiga frågor.
Imorgon dyker ännu en spelarpresentation upp. Håll ögonen öppna!
/ Emma V



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0