Spelarpresentation: Jenny Nilsson

Nu har det blivit en av de yngre förmågornas tur att svara på lite frågor om säsongen men framförallt berätta lite mer om sig själv.  Jenny Nilsson är en klok och tekniskt väldigt duktig spelare som slagit sig in på ytterbacksplatsen och inte har några planer på att flytta sig. Liten till växten men har börjat ta för sig mer och mer i närkamperna vilket gör henne svårpasserad. Hon har en vilja av stål och en kondition som en elitidrottare.

 

Fakta

Nummer: 10

Namn: Jenny Nilsson
Smeknamn: Jennibal Lecter
Position: Ytterback (Mest HYB)
Ålder: 17 år
Modersklubb: Nyborgs SK
Antalsäsonger i a-laget: 2
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Vilja och kondition 
Svaghet: Nicka och närkamper

 

Seger i premiären, hur kändes första matchen?
Väldigt bra! Hela laget spelade bra och det var riktigt skönt att vinna seriepremiären.

Vad tror du om säsongen?
Jag tror att vi har förutsättningar att placera oss högt i serien.
Vi utgår väl från att vinna varenda match.

Hur känns det för egen del? Skillnader från ifjol?
Bra. Det känns det som att jag utvecklas som spelare och kommit in bättre i laget.

Lagets buse ifjol med flest gula kort, vad säger du om det?
Domarna verkar inte gillar mig. Inga övriga kommentarer.

Ibland får man ett intryck av att du är lite förvirrad? Stämmer detta eller är det bara Andy som smittar av sig?
Detta stämmer verkligen inte. Men Andy är nog en bidragande orsak till att ni tycker detta.

 

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig
: Jag är faktiskt smart ;)
Inför match måste jag: Knyta skorna och kanske fixa håret..
En sak jag inte klarar mig utan: Choklad
Jag blir imponerad av: Människor som står för vad de tycker.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: RESA!
En person jag vill träffa är: Hela One Tree Hill gänget ;)
Och under en dag skulle vi: Prata.
Jag älskar: Mina nära och kära + choklad.
Jag ogillar: Råttor och möss.
Mitt bästa fotbollsminne är: Piteå Summer Games guldet!
Årets genombrott i laget är: Maria (Mark) tror jag kommer utvecklas mycket under säsongen.


Jenny med boll i sikte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0