Spelarpresentation: Emma Vallgren

Nu har det kommit till målvaktsgiganten och min bloggkollega Emma ”Benny” Vallgrens tur att bli intervjuad. Benny som har gjort comeback på fotbollsplanen för några säsonger sedan denna gång som målvakt. Hon är en kraftfull spelare som inte backar för närkamper för att komma åt bollen.  Hennes styrka hittar vi i luftrummet där hon med sin längd dominerar stort. Även utanför planen hörs och syns Benny och hon höjer ofta upp stämningen både på träningar och också matcher.

Fakta:

Nummer: 20
Namn: Emma Vallgren
Smeknamn: Benny, Vallgren, Valle
Position: Målvakt
Ålder: Twentysomething
Modersklubb: Assi IF
Antal säsonger i a-laget: 3
Höger eller vänsterfot: Höger, och endast höger.
Styrka: Stark i luften
Svaghet: Närspelet behöver förbättras
Kännetecken på plan: Hörs mycket

Seriepremiär idag, vad tror du om matchen och om säsongen?

Jag själv följer ju inte med laget för årets första seriematch pga skada men jag tror stenhårt på vinst. Vi är ett spelskickligt lag och gör vi det vi ska så står vi som segrare efter 90+ spelade minuter.

Vad tror du om din egen säsong?
I skrivandes stund ser det inte ljust ut pga av en långdragen skada. En riktigt klassisk fotbollskada då jag har problem med ljumskarna. Men får jag vara hel och frisk så vet jag att jag tar nästa steg i utvecklingen.

Är du helt återställd från skadorna du har dragits med?

Tyvärr inte, det blir rehab ytterligare ett par veckor.

Tre målvakter i truppen, hur känns det med den hårda konkurrensen?

Jag är en vinnarskalle (och tjurskalle) och jag ser konkurrensen enbart som positiv. Vi tre driver på varandra och man vill ju aldrig vara den som släpper in "sista målet" under övningarna och det leder ju till att vi blir bättre målvakter. Det i sin tur är ju bara bra för laget då det är den bästa målvakten för uppgiften som står mellan stolparna.

”Årets hypokondriker” ifjol, har du någon kommentar till det?

Sen har jag ju hört talas om en incident när du skulle tanka. Om jag inte missminner mig så åkte du runt till Kalix alla bensinmackar för att tanka 95 oktanig diesel, stämmer detta?

Skadelistan var lång förra året det kan jag hålla med om men om vi kan sträcka oss så långt som årets hyponkdriker vet jag inte. Kan väl nöja mig med att säga att jag har ett drag av hypokondri ;)


Jag önskar att jag kunde dementera det sistnämda, men tyvärr så är bilar och allt som hör till inte min starka sida. Det hela var min kusin Nikes fel då jag ringde och frågade min far vad för soppa bilen skall ha och Nike ber pappa säga att det 95 oktanig diesel. Resten är historia!

Övrig kuriosa:

Detta vet ni inte om mig: En riktig bokmal! Och jag kan INTE åka skridskor trots att alla tror det pga att mina kusiner och bror är hockeyspelare.

Jag blir imponerad av: Talang och målmedvetna människor

Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Vara jävligt nöjd och sedan se till att dom av värde i mitt liv också skulle få vara ekonomiskt oberoende. Skulle köpa mina drömlägenheter också, i NYC, London, Stockholm och LA.

En person jag vill träffa är: Bruce Springsteen

Och under en dag skulle vi:
Make music history!

En sak jag inte klarar mig utan är:
Min bebis! (Iphonen reds.anm)

Jag älskar:
Förutom det uppenbara som vänner & familj så älskar jag att tävla och att vinna.

Jag ogillar:
Äcklas enormt av folk som rapar och dylikt.

Innan match måste jag:
Alltid ta ett tuggummi. Kan inte träna eller spela match utan.

Mitt bästa fotbollsminne är:
Finns många goa, men Andy's olika preformence är helt klart något jag kommer minnas länge!

Årets genombrott i laget är:
Tror  att Nikita Lindvall eller Maria Lundbäck tar nästa kliv.



Benny gör vad hon ska.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0