Spelarpresentation: Emma Schäufele

Efter några dagars uppehåll kommer det nu en ny spelarpresentation. Denna gång är det försvarsgiganten och landslagsspelaren Emma Schäufele som svarat på några frågor. Emma är en mycket duktig huvudspelare som trots sin längd vinner det mesta i luften, hon har även visat på en enorm vighet genom att rensa bollen på de mest otroliga sätten. Hon skjuter lika bra med höger som vänster och är en duktig passningsspelare.

 

Fakta
Nummer: 4
Namn:Emma Schäufele 
Smeknamn: Våfflan, Soffan 
Position: Mittback 
Ålder: 15 
Modersklubb: Nyborgs SK 
Antal säsonger i a-laget: Inne på andra. 
Höger eller vänsterfot: Höger, men duger med vänstern. 
Styrka: Huvudspel, snabb.
Svaghet: Konditionen, teknik. 
Kännetecken på plan: Nickduellerna. 

Emma, du har du varit iväg på landslagsläger nu i helgen. Hur gick det?
Gick bara fint,vinst båda matcherna så mycket nöjd,och för min del så är jag ändå helt okej nöjd med min insats.

Hur känns det inför säsongen?
Känns riktigt bra,att man får fara iväg på landsuppdrag åde stärker självförtroendet enormt,sen har de varit lite små känningar i benen,men de ska gå ska nog bara gå bra.

Vad tror du om årets division 2?
Tror de kommer bli en ganska jämn serie iår,många duktiga lag med, och vi sicktar ju såklart på att komma med i toppen.

Hur kommer det gå för laget?
Jag tror det kommer gå bra,vi har ju fått en toppenstart redan,så nu gäller det bara att hålla sig skadefria.

Du blev utsett till årets facebookare i höst. Efter det känns det som att du har minskat på inläggen, är det pga utmärkelse eller ?
Haha,ja nä asså de är inte för att ni gav mig den utmärkelsen jag inte skriver så mycket,utan har bara inte något "vettigt" att skriva om nå mer;)

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Har jätte dåligt lokalsinne
Jag blir imponerad av: Människor som vågar vara sig själva.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Fara utomlands,och shoppa lite smått å gott.
En person jag vill träffa är: Zlatan 
Och under en dag skulle vi: Prata å fotbolla lite. 
En sak jag inte klarar mig utan är: Säkerhetsnålar;s 
Jag älskar: Mina nära å kära,fotboll,sommar och skor!
Jag ogillar: Hårstrån i mat! 
Innan match måste jag: Knyta skorna 
Mitt bästa fotbollsminne är: PSG guldet!
Årets genombrott i laget är: Maria Lundbäck

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0