Inför Assi - Infjärden

I den andra seriematchen för år är den Infjärden som gästar oss hemma på Billerud Arena idag lördag kl 16.00. Förra årets match slutade 2-2 efter att vi tagit ledningen med 2-0 och sedan tappat. Det var en match vi borde vunnit där vi missade en del chanser bla slog jag själv en straff i stolpen.

 

Till denna match tar vi med oss det fina spelet vi hade mot Åkullsjön i premiären för att fortsätta bygga vidare på det. Förhoppningsvis har vi lärt oss av misstagen från förra året och kan spela hem tre nya poäng.

 

Till denna match saknas Emma Schäufele som är på landsslagsuppdrag och målvakten Elin Rutberg


Tränarens ord inför hemmapremiören

Årets första hemmamatch spelas mot Infjärden som lär bli en jämn kamp.
Alltid roligt att möta ett spelande lag och då jag tror att ISK-tjejerna vill göra allt för att vinna då de förlorade med uddamålet mot Alvik senast. Jag har dock stor tilltro till våra tjejer att vara fokuserade och diciplinerade i allt det vi gör och därmed nå framgång. Avgörande faktorer som fasta situationer, uthållighet och tålamod samt minimera sina egna misstag på hela banan kommer att fälla avgörandet om vilket lag som går segrande från denna match.

Jag kan tycka mig se ett säkrare, en högre kvalité på genomförande av övningar i våra träningar. Det som oroat mig mest är sjukdomar som spökat för oss den senaste tiden vilket lett till att vi kommer att möblera om lite i organisationen sen förra matchen. Det som kan tilläggas är att Håkan Hansson kommer att assistera mig på bänken och vi hälsar honom välkommen till vår gemenskap.

Marcus Roininen  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0