Svenska cupen

Nu drar äntligen tävlingsmatcherna igång och i den första matchen är det Skellefteålaget Morön som står för motståndet i Svenska cupen. Vi har därför tagit ett snack med tränaren Markus Roininen och kaptenen Johanna Lindbäck för att se hur läget i laget är och tankar om matchen på lördag.

 

 

Då var det äntligen dags för säsongens första tävlingsmatch mot Morön BK i Svenska Cupen.
Årets upplägg har varit långt ifrån bra då vi haft tre inställda matcher under våren.
För övrigt har vi haft bra go´på träningarna blandat med en del sjukdomar, skador mm och där vi måste få igång samtliga för att helheten skall bli bra.

Vi har alltid haft problem mot just Morön som tappat en del spelare men vilket många gånger också kan lyfta ett lag än mer. Morön tror jag kommer att spela fysiskt och med högt försvarsspel som kan komma att gynna oss.

Håller vi emot första halvlek tror jag att vi kan växa in i matchen med tanke på större ytor, längre löpningar, positioner mm. Vi är dock trygga med vårat spelsystem och kommer vi till avslutssituationer så tror jag att vi kan bli giftiga. Suget/ inställningen blandat med ett bra passningsspel kommer vara av betydelse inför denna match.

Marcus Roininen

 

 


Hur är läget i laget?

Eftersom att vi är i slutet av en tung vinterträning så är de flesta av oss lite slita och seg i benen. Men på grund av bristen på matcher denna försäsong så är alla väldigt matchsugna och det tror jag gör väldigt mycket. Är vi sugen och "pigg i huvudet" så smittar nog detta av sig till benen skulle jag tro:) Nu är ju detta även en tävlingsmatch och jag hoppas och tror att alla är väldigt sugen på att vinna och fortsätta delta i svenska cupen :)

Hur är din form?

Som sagt så är vi i en tung period så jag känner mig små sliten men denna vecka har det känts bra fotbollsmässigt. Och mitt matchsug är enormt stort, ser verkligen framemot denna match och tror verkligen att vi kan vinna detta! Känner mig väldigt bekväm i min nya position nu för tiden så det känns mycket bra.

Vad tror du om motståndarna?

Morön åkte ur tvåan förra säsongen om jag inte minns helt fel. Men det har alltid varit ett svårt lag att möta, ofta många kvicka spelare så där får vi se upp. Tror att dom har ganska så många nya spelare så det är svårt att säga mycket om dem, men att det blir en tuff match är det ingen tvekan om. Vi måste verkligen vara på hugget!

Är det någon som sett extra het ut denna träningsvecka?

Denna vecka har vi drabbats av mycket sjukdomar och en del skador så alla har inte riktigt kunnat träna fullt ut. Jag tycker att formen bland alla spelare ser väldigt jämn ut just nu. Alla har kämpat på bra och visat vilja, vilket är väldigt roligt att se. Så att utse någon som varit extra het är svårt, tycker vi har ett extra hett lag :) För att inte tala om eran extra heta kapten:) haha.

Övriga kommentarer?

Vi vet vad vi kan, hittar vi vårat spel och orkar använda oss av det hela matchen så kommer detta gå vägen. Jag tror verkligen på oss och jag vet att vi är ett bra lag! Nu är det bara att ladda krutet så kör vi gärnet på lördag!

Over an out /Cap

 

 

Truppen som åker ner till Skellefteå är följande:

- 1. Helena Bäckman-Andersson
- 2. Erica Resin
- 3. Caroline Karlsson
- 4. Emma Schäufele
- 7. Johanna Andersson
- 9. Ellinor Sundell
- 10. Jenny Nilsson
- 12. Viktoria Kenning
- 13. Johanna Lindbäck
- 14. Frida Björk
- 17. Amanda Bjöörn Noren
- 18. Josefine Hansson
- 19. Lina Henriksson
- 20. Emma Wallgren
- 21. Maria Lundbäck
- 22. Mia Knuutila
- 23. Nikita Lindvall


Kommentarer
Postat av: Ekis

Come on girls!!:D

2010-03-26 @ 15:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0