Spelarpresentation: Nikita Lindvall

Ännu en av våra yngre förmågor ska presenteras och idag har turen kommit till Nikita "Nikki" Lindvall. En offensiv spelare som är placeringssäker och som alltid jobbar hårt. Passningsspelet är en styrka och skottet är inte något att förglömma heller! Nikki kom in i truppen under förra säsongen och har verkligen visat att hon är här för att stanna!

 

Fakta

Nummer: 21

Namn: Nikita Lindvall

Smeknamn: Nikki, Der Bomber, TRÖCKEN?

Position: Har provat på flera olika, men gillar innermitt helt klart bäst!

Ålder: 17 år

Modersklubb: Nyborgs SK

Antal säsonger i a-laget: Kom in mitt i säsongen förra året så detta blir min första från början om man så säger :)

Höger eller vänsterfot: Höger

Styrka: Mitt skott är väl rätt bra.

Svaghet: Min teknik är definitivt något att jobba på.

Kännetecken på plan: Hm, har jag ingen aning om faktiskt :)

 

Nikita, du hoppade in mot Infjärden i andra halvleken, hur kändes det?

Det kändes bra, mycket bra om jag säger så! Och roligt såklart, allt rullade på bra, och jag kom igång från första minuten som jag hoppade in. Vanligtvis brukar det gå lite trögt.. Men jag höll min position bra och jobbade utifrån den, och det var det som gjorde att jag kom rätt till bollen dem flesta gångerna. Jag kände att det gick förvånansvärt lätt att leverera bollen vidare. Jag visste vart jag hade alla spelare runt mig, och det var via den bra rörelsen som vi hade som såklart underlättade för mig att kunna dela ut bollarna på det sättet som jag gjorde. Jag är nöjd med mitt inhopp och jag hoppas det kommer fortsätta gå lika bra för mig som det gjorde då :)

 

Vad har du själv för mål inför denna säsong?

Att jag såklart ska utvecklas så mycket som möjligt som fotbollsspelare och att jag ska jobba extra hårt på mina svagheter. Jag anser att det är mycket upp till mig själv hur bra jag vill bli så jag ska ge allt på träningarna och med det kommer speltiden komma. Jag måste även stärka mitt självförtroende och tro på att jag kan..

 

Detta är den första "riktiga" säsong med div2 laget, hur ser du på den kommande säsongen?

Jag tror verkligen att vi kommer vara med och slåss i toppen! Som sagt, bara vi håller oss borta från skador och sjukdomar.

 

Många har tippat dig som årets genombrott, måste kännas bra?

Ja, självklart känns det bra, det är jätteroligt! Och jag ska bevisa att så är även fallet ;)

 

Sedan finns det vissa som antyder att du och Benny (Emma Vallgren, reds.anm) har fått direktiv att hålla sig ifrån varandra på träningarna? Hur kommer det sig? :)

Hm, jaaaa. Jag vet som inte vad jag ska säga om det där, jag och Emma har helt enkelt samma humor och ibland blir det väl lite väl mycket så att vi skrattar med och åt varandra på träningarna. Men grejen med det hära är att när Igge sa åt oss i vintras att splittra oss fick vi inte en chans att få bevisa att vi faktiskt kan skärpa oss. Det kan jag tycka var lite orättvist ;)


Övrig kuriosa:

Detta vet ni inte om mig: Att jag är TOTALT livrädd för vindkraftverk, vattentorn, fyrer, master.. alltså allt som är groteskt mycket större än mig! (Tänk er själva: Att vara i vattnet med ett STORT fartyg, där man kan ta med fötterna på skrovet under vattenytan och samtidigt känna på fartyget med händerna) Hur läskigt är inte det?

Jag blir imponerad av: Musiker och naturbegåvade människor.

Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Gå ALLA tänkbara kända kurser och utbildningar inom frisöryrket. Sedan skulle jag resa och shoppa hela tiden ;)

En person jag vill träffa är: Lionel Messi

Och under en dag skulle vi: Prata, käka och spela lite fotboll kanske.

En sak jag inte klarar mig utan är: Mobiltetelfonen, det känns hemskt att säga men så är det faktiskt.

Jag älskar: Kinamat och att sova.

Jag ogillar: Senigt kött.

Innan match måste jag: Dricka vatten och äta.

Mitt bästa fotbollsminne är: Vinsten i PSG! :)

Årets genombrott i laget är: Maria "Sparris" Lundbäck

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0