Spelarpresentation: Johanna Andersson

Idag presenterar vi lagets egna Anna Skipper, vår ytterback Johanna Andersson. Johanna är en snabb, teknisk och mycket svårplacerad back som gärna går på offensiva utflykter. Hon har en enorm kondition och är mycket enrgisk. Utanför plan är hon en glad person som ofta lockar fram skratt hos resten av laget.

 

Fakta

Nummer: 7
Namn: Johanna Andersson
Smeknamn: Andy (årets) Shakira (förra årets) annars brukar folk kalla mig för JottisJ
Position: Vänster ytter back
Ålder: 18
Modersklubb: Gammelgårdens IF
Antal säsonger i a-laget: Inne på min 4:e
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Snabb
Svaghet: Jag jobbar på att träna bort dem!    
Kännetecken på plan: Kanske lite energisk? (Laget klagar på att jag alltid springer till inkasten, även om vi leder. Det är bara för att jag vill ”förbränna” Jenny fattar! NÄ skoja, men hinna spela så mycket som möjligt)

Andy, du är precis som Elli en av våra yngre spelare som räknas till det äldre. Hur känns det?

Det känns en aning motbjudande. Helst skulle jag vara ung hela livet, men nog är det är skönt att jag tillhör er äldre ibland också till exempel i ”kvadraten”. 

Hur tror du säsongen kommer gå?

Klart jag har höga förväntningar, men jag tar en match i taget och kämpar alltid för vinst.

För dig personligen? Har du satt upp några mål?
Jag vill utvecklas som fotbollsspelare. För att uppnå resultat skall jag alltid göra mitt bästa på träningarna och även träna individuellt. Samtidigt vill jag stimulera andra till utveckling.

Nu har vi kommit en bit in på säsongen, hur tycker du matcherna har sett ut?
Vi har en oerhört stark trupp om vi lyckas hålla oss skadefria och friska. Vi har börjat känna oss trygga i våra positioner på planen och därefter börjar även passningsspelet att flyta på bra. Vi har i år gjort bättre och sämre matcher men vi strävar alltid efter att bli bättre till nästkommande match.

Du har mycket domare i släkten och vi på redaktionen vet att du och mackan brukar diskutera det här med hands ;) Vad är hands och vad är inte hands egentligen? ;D

Bra att ni frågade de. Marckan tänkte vilseleda mig där, men jag hade faktiskt rätt! Kolla här nedan ”Spelregler för fotboll 2010”

 

Spela bollen med handen, hands

Hands innebär att en spelare avsiktligt tar kontakt med bollen med

sin hand eller arm. Domaren ska ta hänsyn till följande:

• handens rörelse mot bollen (inte bollens rörelse mot handen)

• avståndet mellan motspelaren och bollen (oväntad boll)

• handens position innebär inte nödvändigtvis att det är ett

regelbrott

• att vidröra bollen med ett föremål som hålls i handen (kläder,

benskydd, etc.) räknas som ett regelbrott

• att träffa bollen med ett föremål som kastats (sko, benskydd, etc.)

räknas som ett regelbrott


Du är en av lagets mer utpräglade entertainers, när kommer nästa show? :D
Den kommer när ni minst anar det. Jag lovar att ni skall få er många goda skratt under säsongens gång.

Övrig kuriosa:
Detta vet ni inte om mig: Jag gillar att baka, laga mat, sy, sticka, nä nu får det räcka!
Jag blir imponerad av: Människor med och empati.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Resa, handla kläder, hus och bilar och allt därefter.
En person jag vill träffa är: Lionel Messi
Och under en dag skulle vi: Shoppa för hans pengar! NE, men spela fotboll!
En sak jag inte klarar mig utan är:) Almanackan
Jag älskar: Livet!
Jag ogillar: Falska människor.
Innan match måste jag: Äta och dricka.
Mitt bästa fotbollsminne är: Jag väntar på det ännu!
Årets genombrott i laget är: Maria ”Sparris” Lundbäck

 

Nu ska jag gå och äta palt så nu får ni inte veta mer om mig.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0