Spelarpresentation: Helena Bäckman Andersson

Helena går i år in på sin tredje säsong med a-laget vilket innebär att debuten skedde som 14 åring, den matchen höll hon dessutom nollan. Helena är mycket duktig i närspelet och har en förmåga att göra sig otroligt stor i viktiga lägen. Utanför plan är hon likt  andra målvakter lite virrig.

 

Fakta
Nummer: 1
Namn: Helena 
Smeknamn: Helle, Bäckis, Bäckman
Position: Målvakt
Ålder: 17
Modersklubb: Assi IF
Antal säsonger i A-laget: 3
Höger eller vänsterfot: Höger
Styrka: Närspelet
Svaghet: Spelet med fötterna och luftspelet
Kännetecken på plan: Oftast står jag längst bak. :D

Så Helena, tre målvakter i truppen i år. Tuff konkurrens hur känns det?
Jag tycker att det är väldigt bra. Det hjälper en att prestera bättre, man pressar sig själv mer och på så sätt utvecklas som målvakt.

Nu har vi snart kommit halvvägs, hur tycker du det har sett ut?
Det har sett bra ut, framåt. Dock så ser det lite sämre ut i försvars spelet, som vi just nu bygger upp det och förhoppningsvis kommer det funka i resterande matcher.

För dig personligen? Har du satt upp några mål?
Ja, de kändes bra från början. Det ändrades dock när säsongen började. Mitt mål är att utvecklas som målvakt, spciellt när det gäller luftspelet.

Jag har hört att ni målvakter är lite outsiders, har det gjort att ni har en bättre sammanhållning mellan er?
Outsiders, helt klart. Och ja, det har gjort att vi har fått bättre sammanhållning.

Övrig kuriosa
Detta vet ni inte om mig: Jag kan inte somna själv om inte tv:n är på.
Jag blir imponerad av: Folk som aldrig slarvar bort nycklarna
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag: Resa, Köpa en fiiiin stor Båt.
En person jag vill träffa är: Magnus Samuelsson
Och under en dag skulle vi: Gå runt och lyfta saker. :D
En sak jag inte klarar mig utan är: Min säng!
Jag älskar: Att sporta
Jag ogillar: Att förlora
Innan match måste jag: Värma upp.
Mitt bästa fotbollsminne är: Luleå spelen, Gothia
Årets genombrott i laget är: Mark!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0