Påskfest 2010

I fredags var det återigen dags för den årliga och mytomspunna påskfesten med Assis dam och herrlag. Här följer en kort resumé av dagens/kvällens aktiviteter.
Dagen till ära började lekledarna med att kom försent till den utsatta tiden. Jag, Benny, tar på mig det ansvaret eftersom jag hade lite kommunikationsproblem med mina syskon och försenade därför också mina medlekledare Elli och Nikki. Men tillslut landade vi äntligen på Billerud Arena och lekarna kunde  därför påbörjas. Efter sju rafflande omgångar var ställningen lika mellan två lag. Men en grenseger mer avgjorde och det blå laget kunde då ta hem de åtråvärda priserna! 

Efter lekarna var det dags för ca 2 timmars piffande och puffande. Än en gång slogs vi av hur lite SPEGLAR och ELUTTAG det finns i de två omklädningsrummen vi huserar i. Detta är något som bör åtgärdas den närmaste tiden! 

När alla var klara.. Okej. Det där var en lögn. När alla utom JAG var klar så gick vi upp till vår förträffliga samlingslokal och avnjöt en middag signerad Hotell Valhall. Det bjöds på diverse delikatesser och de flesta var nöjda med vad som var på tallriken. 

Efter det var det fria timmen och alla fick göra precis vad de ville fram till invigningen. Invigningen är en årlig ritual som låter värre än vad det är. Men de drinkarna som de stackars invigda fick dricka avskriver jag mig ansvaret för. Det var ett flertal aktörer delaktiga där, inga nämn nämnda men som sagt, för en gångs skull var jag inte en av de skyldiga. Men jag lyfter på hatten till de som valde att göra ett framträdande och hoppas att ni nu känner er ännu mer "i laget". 

Vad som händer och inte händer därefter låter jag vara oskrivet. Men jag vill tacka alla i laget som närvarande och avslutar med lite bilder från kvällen! 

Yours truly,
Benny

Inför avslutande grenen


Spiderchick

Vinnande laget!
Invigning
Cocktails?
Avslutningsvis ett mästerverk signerat Benny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0