Assi - Alvik

Våromgångens näst sista match spelas på Billerud Arena ikväll mot Alvik. Alvik som inte har haft någon lyckad våromgång men som vann senast mot Åkullsjön och lär göra allt för att ta tre nya poäng. Matcherna mot Alvik brukar vara jämna och tuffa vilket inte lär bli något undantag ikväll.

Jag hoppas det blir mycket folk som tar sig ut till Risön ikväll och ser oss spela hem tre poäng.
/Lina

MATCH

Nu är vi hemkommen från Umeå där vi mötte Mariehem och resultatet blev 1-1.
Det blev en riktigt kämpar match och en jämn sådan. Jag tycker ändå vi ska vara helt ok nöjda med att vi fick med oss ett poäng med tanke på hur det kändes och såg ut på uppvärmningen där vi var lite sega både från den tidiga morgonen och bussresan.
På hemvägen började allt bra vi såg Gossip Girl som vanligt men då blev en utav våran tränare(mackis) lite sådär less på det så vi stannade till på en affär där han köpte en film.Skräck.
Blev många skrik och kan säga att jag eller dem andra inte mådde så jävla bra efter den.
// VÅFFLAN

Balen

Hej på er!

Jag, Frida Björck nr. 14, tog min friheten att gästblogga här på Assibloggen. Idag har det varit bal här i Kalix och vi hade tre stycken från vårat lag som gick och de var så himla fina! Tänkte lägga upp några bilder på dem så att ni utomstående får se hur snygga spelare vi har här i Assi IF damlag :) Så här kommer de..

Johanna Andersson nr 7 med Simon Rönnqvist



Jenny Nilsson nr 10 med Victor Krantz-Öberg



Erica Resin nr 2 med Dan Eriksson



ps. jag är ingen proffsfotograf.

övik here we come


För det är ingen vanlig dag idag. Grattis Grattis!

Idag fyller vå "gamling" år så nu kommer vi få go fika och tårta på träningen nu på söndag sweet! :D
//VÅFFLAN

MASSAGE

Bloggen dog där ett tag. Vi tappade helt enkelt suget.

Vi har en i laget som är vå lilla massör? massörska?. Fick massage av henne igår å fan vilken smärta säger jag då! även Jenny fick idag och jag kände verkligen hennes smärta.
Men i slutändan så blir det något positivt av det hela iaf.

RSS 2.0